نقش کارورزی در بروز تربیت ذهن وخلاقیت دانشجومعلمان
کد مقاله : 1156-NSC
نویسندگان:
محمدرضا مازندرانی *1، فاطمه حسین آبادی2
1ریاست دانشگاه فرهنگیان استان گلستان
2مسئول پژوهش وفناوری
چکیده مقاله:
هدف این مقاله شناخت مفهوم کارورزی و تربیت ذهن وسپس بررسی این دو مقوله در کنار یکدیگر است. کارورزی برنامه ی پیشرفت فردی و حرفه‌ای کارورز است. فعالیت معلم، با امور تجویزی و از پیش معلوم شده، هدایت نمی‌شود. این امور بر تدریس تسلط ندارند، بلکه تحت تأثیر کیفیت ‌ها، اقتضائات و شرایطی که در برخی موارد غیر قابل پیش بینی یا پیش بینی نشده‌اند قرار می‌گیرد و در نتیجه، معلم باید همواره خلاقانه ونوآورانه عمل کند. بنابر این ضرورت شناخت نقش کارورزی در بروز خلاقیت معلمان آینده یعنی کارورزان ضروری و لازم است. برای مؤثر بودن کارورزی در بروز خلاقیت کارورزان، وجود همکاری بین مدارس و فراهم کردن زمینه‌های آزادی و آموزش تجربی مهارت‌های مختلف در این محیط لازم و ضروری است. پرورش و توجه به تفکر و تخیل و آزاد اندیشی در کارورزان نیز باعث بروز خلاقیت وتربیت ذهن در آن‌ها شده و در خلاق بار آوردن معلمان آینده نقش موثری دارد.
کلیدواژه ها:
کارورزی، تربیت ذهن ، دانشجومعلم خلاق ، تربیت معلم
وضعیت : مقاله برای ارائه شفاهی پذیرفته شده است
اولین همایش ملی برنامه ریزی درسی و تربیت ذهن در تربیت معلم