تربیت ذهنی و افزایش مسئولیت پذیری در کودکان سندروم داون
کد مقاله : 1064-NSC
نویسندگان:
علیرضا رمضانی کسمایی1، بهاره پورتقی کوهبنه *2
1دانشگاه فرهنگیان پردیس امام علی(ع)رشت
2دانشگاه فرهنگیان پردیس بنت الهدی صدر رشت
چکیده مقاله:
چکیده

کودکان سندروم داون، به دلیل ویژگی های جسمی - رفتاری خاصی که دارند با مشکلاتی در یادگیری و به دنبال آن در زندگی روزمره مواجه هستند. در این مقاله ابتدا مقدماتی پیرامون کودکان سندروم داون، تربیت ذهنی و مسئولیت پذیری آورده می شود. نویسندگان مقاله بر آن بودند که ابتدا میزان مسئولیت پذیری این کودکان را بررسی و سپس راهکارهایی برای ارتقای این حس ارایه دهند. یکی از راههای دقیق و مطمئن برای آموزش و درونی سازی موضوعی در کودکان، تربیت ذهنی است. شیوۀ پژوهش در این مقاله ترکیبی از شیوۀ کتابخانه یی و میدانی است. به این صورت که داده های پایه یی را به شیوۀ یادداشت برداری جمع آوری کردند وسپس با تحقیقات میدانی داده های مورد نیاز را تهیه کرده و مورد تحلیل و بررسی قرار دادند. نویسندگان در بخش پایانی مقاله نتایج و راهکارهایی برای افزایش مسئولیت پذیری به کودکان سندروم داون ارایه داده اند.
کلیدواژه ها:
تربیت ذهنی، نظریۀ ذهن، سندروم داون، مسئولیت پذیری
وضعیت : مقاله برای ارائه شفاهی پذیرفته شده است
اولین همایش ملی برنامه ریزی درسی و تربیت ذهن در تربیت معلم