مؤلفه های معلم شایسته در تربیت ذهن کودکان مقطع ابتدایی
کد مقاله : 1063-NSC
نویسندگان:
مرضیه صیادی *1، سعید کرمانی2، طیبه تجری3
1گرگان دانشگاه فرهنگیان
2دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر
3دانشگاه فرهنگیان گرگان
چکیده مقاله:
شما میتوانید مغزتان را به مثابه یک‌جهان ‌کوچک‌ مورد ارزیابی قراردهید؛ به طوری که این ارزیابی، هرچیزی را که شما تا به حال بوده اید و اینکه به طور بالقوه خواهید شد را در برمیگرد.معلمان باید به شاگردانشان فرصت آزمایش کردن و بررسی ساختارهای فراشناختشان‌را بدهند همچنین‌معلمان باید مطابق با ساختار شناختی مخاطبانشان حرکت کرده و مطالب قابل توجه را ارائه دهند. پژوهش حاضرباهدف‌تحلیل‌اهمیت مولفه های معلم‌شایسته در تربیت ذهن کودکان مقطع ابتدایی انجام شد. روش پژوهش، کیفی‌از نوع تحلیل محتوی، که شامل مراحل: تعریف واحد تحلیل (پاراگراف)، کاهش داده ها، استفاده ازنظام مقوله بندی قیاسی، اصلاح نظام مقوله بندی ویک طرح‌کدگذاری قیاسی بر اساس داده‌ها وارائه گزارش ازداده‌های‌کیفی بوده‌است. حوزه‌پژوهش دراین مطالعه، شامل‌کلیه‌کتب،منابع‌ومکتوبات‌چاپی-و‌دیجیتالی‌دردسترس،پیرامون‌اهمیت‌ مولفه های معلم‌شایسته در تربیت ذهن کودکان مقطع ابتدایی ‌می-باشد. برای‌استخراج‌پارگراف‌های‌مرتبط، ازشیوه‌فیش برداری از‌کتب‌ومنابع‌استفاده گردیده است. روش تجزیه‌وتحلیل اطلاعات‌کدگذاری موضوعی بوده‌که طی‌سه مرحله‌کدگذاری باز، محوری وگزینشی انجام شد. نتایج پژوهش نشان دادکه معلم شایسته نقش بسیار حائز اهمیتی در تربیت مغز دانش آموزان و درنتیجه یادگیری آنان ایفا میکند.
کلیدواژه ها:
تربیت ذهن، معلم شایسته، کودکان مقطع ابتدایی
وضعیت : مقاله برای ارائه شفاهی پذیرفته شده است
اولین همایش ملی برنامه ریزی درسی و تربیت ذهن در تربیت معلم