رویکرد یادگیری مغز محور در فرآیند آموزش
کد مقاله : 1052-NSC
نویسندگان:
ابوالفضل افتخاری شاه آباد *
دانشگاه فرهنگیان یزد،پردیس شهیدان پاکنژاد
چکیده مقاله:
مقاله ی حاضر یک مقاله ی مروری و ترویجی با تکیه بر اهمیت فعالیت مغز در حین تدریس به منظور یادگیری هرچه بیشتر تهیه شده است و هدف آن پرداختن به نحوه ی تاثیر فعالیت دو نیم کره ی مغز در هنگام آموزش و تدریس است که در جهت حذف یا محدود کردن شیوه های سنتی تدریس و برای ارتقای کلی سطح آموزش قابل اجرا است.
شواهد حاکی از آن است که در اکثر افراد پردازش جنبه های اصلی دستوری به وسیله ی نیمکره ی چپ صورت می گیرد و در مقابل نقش نیمکره ی راست مغز در درک و تحلیل جنبه های فرازبانی و عمل گرایانه حائز اهمیت است.رویکرد یادگیری مغز محور نیز بر آن است کخ فعالیت های تدریس در جهت بر انگیختن توجه و تمرکز فراگیر و فعال کردن مغز و دو نیمکره ی آن است که این مهم نیازمند یک محیط غنی آموزشی و فعالیتهایی از جانب آموزگار است که در تحقیق حاضر بدان اشاره شده است.
کلیدواژه ها:
مغز،یادگیری مغز محور،غنی سازی محیط
وضعیت : مقاله برای ارائه شفاهی پذیرفته شده است
اولین همایش ملی برنامه ریزی درسی و تربیت ذهن در تربیت معلم