تاثیر استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) در آموزش ریاضی واقع‌بینانه (RME)
کد مقاله : 1021-NSC
نویسندگان:
فاطمه بختیاری *
دانشگاه فرهنگیان پردیس الزهرا زنجان
چکیده مقاله:
آموزش و یادگیری ریاضیات به صورت معنادار یکی از چالش برانگیزترین مباحث در سراسر دنیا به حساب می‌آید. برای آموزش ریاضی می توان از روش های متفاوتی استفاده نمود اما آنچه که اهمیت دارد، انتخاب روش مطلوب و مناسب برای آموزش و یادگیری است. استفاده از ICT و آموزش الکترونیک می تواند تاحدودی این مشکل را برطرف نماید؛ بنابراین این مقاله که با روش کتابخانه ای و بررسی کتب و منابع مرتبط انجام گرفته، ابتدا به بررسی رابطه میان ICT و یادگیری ریاضی و کاربرد آن پرداخته و روش ها و الگوهای ویژه جهت به کارگیری ICT ازجمله مدل دوآموزگاری، بازنمایی و تجسم با کمک کامپیوتر و روش فیلیپینگ (کلاس معکوس) با هدف چگونگی استفاده از ICT بیان گردیده است. نتیجه حاکی از این است که استفاده از ICT اگر به درستی و متناسب با شرایط و مبحث درسی صورت گیرد و معلم از روش ها و الگوهای مناسبی استفاده کند، در یادگیری و آموزش ریاضی واقع بینانه مفید خواهد بود.
کلیدواژه ها:
ریاضی واقع‌بینانه، ICT، آموزش الکترونیک، کلاس معکوس.
وضعیت : مقاله برای ارائه شفاهی پذیرفته شده است
اولین همایش ملی برنامه ریزی درسی و تربیت ذهن در تربیت معلم