بررسی صلاحیت حرفه ای آموزگاران و سواد رسانه ای
کد مقاله : 1191-NSC
نویسندگان
زهرا فرجی سفرچی *
دانشجوی دانشگاه فرهنگیان واحد سلمان فارسی شیراز
چکیده مقاله
در این مقاله که به روش علمی ترویجی نگاشته شده چنین آمده است که صلاحیت های حرفه ای آموزگاران نقش اساسی در کارآمدی آموزگاران به ویژه در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دارد. ارتقای صلاحیت ها و مهارت های حرفه ای آموزگاران که از اواسط قرن بیستم در نظام های آموزشی مطرح است با پیدایش دهکده ی جهانی و یکسویه شدن برخی اطلاعات معطوف به سواد رسانه ای است.
اهمیت و ضرورت سواد رسانه‌ای ناشی از تأثیراتی است که رسانه در زندگی امروز دارد. در عصر ما دانش و فناوری با یکدیگر هم مسیر شده اند و نمی توان یکی از این دو را بدون دیگری به راحتی به دست آورد؛ لذا توانایی و صلاحیت آموزگاران در گزینش رسانه ها و آگاهی از آن ها، شرط کاربرد صحیح از فناوری آموزشی است لذا چنین می توان نتیجه گرفت از این پژوهش که سواد رسانه ای توانمندی خاصی است که مخاطب را در برابر متن ها به سوژه ای فعال تبدیل می کند. سواد رسانه‌ای می‌تواند به مخاطبان رسانه‌ها بیاموزد که از حالت انفعالی و مصرفی خارج شده و به معادله متقابل و فعالانه‌ای وارد شوند که در نهایت به نفع خود آنان باشد. به دیگر سخن، سواد رسانه‌ای کمک می‌کند تا از سفره رسانه‌ها به گونه‌ای هوشمندانه و مفید بهره‌مند شد.
کلیدواژه ها
سواد رسانه ای، صلایت حرفه ای، آموزگاران، آموزش
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر