بررسی فناوری اطلاعات و تاثیر بر یادگیری درس مطالعات اجتماعی پایه ی ابتدایی |
کد مقاله : 1185-NSC |
نویسندگان |
فریده شیخی *1، همت اله روستا2 1کارمنددانشگاه فرهنگیان فارس-پردیس شهید باهنر-حسابداری 2مسئول امور مالی دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر شیراز |
چکیده مقاله |
هدف از این پژوهش بررسی فناوری اطلاعات و تاثیر بر یادگیری درس مطالعات اجتماعی پایه ی ابتدایی بوده است. وظیفه عمده نظام آموزشی، تربیت و پروراندن همه جانبه فراگیران آن نظام برای ایفای نقش مناسب خود در جامعه در جهت تعالی آن جامعه است. تجربه نشان می دهد که فناوری اطلاعات و ارتباطات نقش مهمی بر نظام آموزشی دارد. شاید تکنولوژی بتواند یاددهی یادگیری را از محدودیت های برنامه ی درسی خطی برهاند؛مطالعات اجتماعی برنامهای است که با ارتباطات انسانی سر و کار دارد با توجه به محتوای برنامه ی درسی مطالعات اجتماعی،معلم باید درس مطالعات را یک فرآیند در نظر بگیرد و با روش آموزش باز و مشارکتی به اجتماعی شدن، رابطه ی انسان و محیط، نیازها، پرورش اخلاقی، و ... بپردازد که فناوری اطلاعات و تولید محتوای متناسب با تدریس اهمیت بسزایی خواهد داشت. روش انجام این پژوهش علمی ترویجی یا کتابخانه ای می باشد که نتیجه پژوهش اینچنین بیان می کند که در تدریس کلیهی درسها از جمله مطالعات اجتماعی توجه به آمادگی دانش آموزان و فعالیت آنها بسیار مهم است که مزایای فناوری اطلاعات باعث پیشرفت در این زمینه شده است. |
کلیدواژه ها |
فناوری اطلاعات،یادگیری، علوم اجتماعی، دانش آموزان |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |