عوامل مؤثر بر پرورش ذهن دانش‌آموزان در تدریس ریاضی
کد مقاله : 1181-NSC
نویسندگان
حلیمه محمدنژاد *
آموزگار
چکیده مقاله
هدف از این پژوهش شناخت و بررسی انواع شاخص‌های مؤثر در تدریس ریاضیات مدرسه‌ای می‌باشد. از آنجایی که روش‌های مختلفی در تدریس موفق ریاضیات وجود دارد، هر روش می‌تواند با توجه به تفاوتهای فردی یادگیرندگان پیامدهای خاص خود را داشته باشد. استفاده از روشهای فعال تدریس مانند روش حل مسئله، روش ساخت و سازگرایی و بسیاری از روش‌ها با رویکرد شناختی می‌تواند دانش‌آموزان را به سمت یادگیری معنادار و نوآورانه سوق دهد و آینده خوبی را برای دانش‌آموز در درس ریاضی برای رسیدن مراتب بالاتر علمی رغم بزند. کسانی که می‌خواهند در این عصر یعنی عصر حاکمیت علم فعالیت کنند، لازم است ایده‌های تازه را جذب، طرح‌های نو را درک و مسائل غیرسنتی را حل کنند. ریاضیات کلید مناسبی برای آمادگی جهت انجام این فعالیت‌هاست، لذا علوم ریاضی تنها لازمه‌ی کار متخصصان آینده نیست، بلکه جزء لاینفک تعلیم و تربیت عموم مردم به شمار می‌رود. پس ما معلمان وظیفه داریم که در مورد گسترش و جذاب ‌کردن این علم در بین دانش‌آموزان و حتی مردم تلاش بیشتری انجام داده و به ارائه راه‌کارهای لازم در این خصوص بپردازیم. مطالعه حاضر با روش کتابخانه‏ای و با کمک از منابع و پژوهش‌های انجام شده در این راستا صورت گرفته است.
کلیدواژه ها
پرورش ذهن، تدریس موفق، دانش تدریس، ریاضیات، ساخت و سازگرایی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی