واکاوی نظام برنامه ریزی آموزشی ودرسی ونقش آن در تربیت ذهن
کد مقاله : 1175-NSC
نویسندگان
فاطمه حسین آبادی *1، معصومه منقبتی2، نیره کارگری3
1مسئول پژوهش وفناوری
2رئیس اداره حوزه معاونت پژوهشی
3رئیس اداره حوزه معاونت پژوهشی
چکیده مقاله
بی شک دنیای امروز را باید دنیای پیشرفت خواند، چرا که هر جامعه ای برای حضور در جامعه ی جهانی ناگزیر به پیشرفت است و هر کس در جامعه جهانی سهمی نداشته باشد محکوم به زوال است. ضرورت شناخت نظام برنامه ریزی آموزشی ودرسی درتربیت ذهن با توجه به ویژگی مورد انتظار از دانشگاه فرهنگیان به نظر می‌رسد ، باید طوری باشد که به جای محفوظات پروری، خلاقیت و ابتکار و شکوفا کردن استعداد ها وذهن را پرورش دهد و در نوجوانان ما نشاط و دلگرمی به مطالعه را ایجاد نماید . این پژوهش باهدف واکاوی نظام برنامه ریزی آموزشی ودرسی ونقش آن در تربیت ذهن به رشته تحریر درآمده است . روش تحقیق کتابخانه ای واسنادی است .جامعه آماری پژوهش ؛ منابع معتبرعلوم انسانی وتجربی،ادبیات و پیشینه ، دیدگاه ها و منابع معتبر مرتبط با موضوع ، جمع آوری انجام گرفته است .
براساس نتایج حاصله، با تمسک به اصول کلی حاکم ، برنامه ریزی های صحیح آموزشی نه تنها آسیب پذیری مدیران ، مسئولان ، کارشناسان و برنامه‌ریزان آموزشی را تقلیل خواهد داد ، بلکه نیل به اهداف کارکنان و سازمان را هم تضمین خواهد نمود و کار را برای مدیران ساده تر خواهد کرد. امروزه باید در مدارس باتربیت ذهن ،مهارت در تصمیم گیری درست ، مهارت در طرح هدف های واقع بینانه زندگی ، مهارت در تفکر انتقادی و خلاق و مهارت در برقراری ارتباطات انسانی به دانش آموزان آموزش داده شود. تا بتوانند برای رسیدن به اهداف خود سرسختانه تلاش کنند.
کلیدواژه ها
تربیت ذهن، برنامه‌ریزی درسی،برنامه ریزی آموزشی،یادگیری
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر