واکاوی نظام برنامه ریزی آموزشی ودرسی ونقش آن در تربیت ذهن |
کد مقاله : 1175-NSC |
نویسندگان |
فاطمه حسین آبادی *1، معصومه منقبتی2، نیره کارگری3 1مسئول پژوهش وفناوری 2رئیس اداره حوزه معاونت پژوهشی 3رئیس اداره حوزه معاونت پژوهشی |
چکیده مقاله |
بی شک دنیای امروز را باید دنیای پیشرفت خواند، چرا که هر جامعه ای برای حضور در جامعه ی جهانی ناگزیر به پیشرفت است و هر کس در جامعه جهانی سهمی نداشته باشد محکوم به زوال است. ضرورت شناخت نظام برنامه ریزی آموزشی ودرسی درتربیت ذهن با توجه به ویژگی مورد انتظار از دانشگاه فرهنگیان به نظر میرسد ، باید طوری باشد که به جای محفوظات پروری، خلاقیت و ابتکار و شکوفا کردن استعداد ها وذهن را پرورش دهد و در نوجوانان ما نشاط و دلگرمی به مطالعه را ایجاد نماید . این پژوهش باهدف واکاوی نظام برنامه ریزی آموزشی ودرسی ونقش آن در تربیت ذهن به رشته تحریر درآمده است . روش تحقیق کتابخانه ای واسنادی است .جامعه آماری پژوهش ؛ منابع معتبرعلوم انسانی وتجربی،ادبیات و پیشینه ، دیدگاه ها و منابع معتبر مرتبط با موضوع ، جمع آوری انجام گرفته است . براساس نتایج حاصله، با تمسک به اصول کلی حاکم ، برنامه ریزی های صحیح آموزشی نه تنها آسیب پذیری مدیران ، مسئولان ، کارشناسان و برنامهریزان آموزشی را تقلیل خواهد داد ، بلکه نیل به اهداف کارکنان و سازمان را هم تضمین خواهد نمود و کار را برای مدیران ساده تر خواهد کرد. امروزه باید در مدارس باتربیت ذهن ،مهارت در تصمیم گیری درست ، مهارت در طرح هدف های واقع بینانه زندگی ، مهارت در تفکر انتقادی و خلاق و مهارت در برقراری ارتباطات انسانی به دانش آموزان آموزش داده شود. تا بتوانند برای رسیدن به اهداف خود سرسختانه تلاش کنند. |
کلیدواژه ها |
تربیت ذهن، برنامهریزی درسی،برنامه ریزی آموزشی،یادگیری |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |