بررسی رابطه مدیریت مشارکتی و کیفیت روابط معلم و دانش‌آموز بر پیشرفت تحصیلی و خود‌شکوفایی دانش آموزان ابتدایی
کد مقاله : 1163-NSC
نویسندگان
مریم پورشمسی *
ایران _ استان فارس _ شهرستان کازرون _ دانشگاه فرهنگیان زینب کبری س کازرون
چکیده مقاله
چکیده
هدف اصلی از پژوهش حاضر، بررسی رابطه مدیریت مشارکتی و کیفیت روابط معلم و دانش‌آموز بر پیشرفت تحصیلی و خود‌شکوفایی دانش آموزان ابتدایی بود.
روش پژوهش: روش پژوهش، توصیفی (غیرآزمایشی) و طرح از نوع طرح‌های همبستگی بود، جامعه آماری پژوهش تمام دانش آموزان مقطع ابتدایی شهر گراش و لار استان فارس در سال تحصیلی 1399-1398 بودند که از میان جامعه آماری، نمونه‌ای به حجم 50 نفر دانش آموز تعیین انتخاب نمونه‌ها با روش نمونه‌گیری تصادفی ساده بود. ابزار گردآوری داده ها شامل پرسشنامه های خودشکوفایی دانش آموزان گنجه‌ای(1386)، پرسشنامه کیفیت روابط معلم-دانش آموز مورری-زوویچ (2010)، پرسشنامه محقق ساخته مدیریت مشارکتی و پیشرفت تحصیلی بود
یافته‌ها: به منظور تحلیل داده‌های این پژوهش با استفاده از نرم‌افزار spss انجام شد. شاخص‌های آمار استنباطی همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون به شیوه گام به گام نشان داد که بین مدیریت مشارکتی و کیفیت روابط معلم و دانش‌آموز و پیشرفت تحصیلی و خود‌شکوفایی دانش آموزان ابتدایی رابطه معناداری وجود دارد.
کلیدواژه ها
روابط معلم و دانش آموز _ مقطع ابتدایی _ چگونگی رفتار _ والدین _مدرسه
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی