نقش شبکه‌های اجتماعی مجازی در توسعه نگرش یادگیرنده در دانش آموزان
کد مقاله : 1124-NSC
نویسندگان
امین امانی *1، معصومه ریحانی شیروان2
1دانشگاه بجنورد
2دانشگاه مشهد
چکیده مقاله
رسانه‌ها در دوران کنونی بخش جدایی‌ناپذیر از زندگی مردم شده‌اند. مردم در طول شبانه‌روز از محتوای اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، آموزشی و سرگرمی رسانه‌ها استفاده می‌کنند. هدف از انجام این پژوهش بررسی نقش شبکه‌های اجتماعی مجازی در توسعه نگرش یادگیرنده در دانش آموزان شهر شیروان بود. روش پژوهش حاضر توصیفی پیمایشی و جامعه مورد مطالعه دانش آموزان دختر مقطع متوسطه اول شهر شیروان بود که تعداد آن‌ها 2372 نفر بودند و با استفاده از جدول مورگان و به روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای تعداد 384 نفر برای شرکت در پژوهش حاضر انتخاب شدند ابزار جمع‌آوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته بود که روایی محتوایی آن مورد تأیید اساتید و صاحب‌نظران رشته علوم تربیتی قرار گرفت و پایایی آن 88/0 به دست آمد. تجزیه‌وتحلیل با استفاده از تی تک نمونه‌ای و تی مستقل برای متغیرهای دوسطحی انجام شد. یافته‌های پژوهش بیانگر آن است که بین شبکه‌های اجتماعی مجازی در حیطه توسعه‌ی نگرش یادگیرنده رابطه معنادار، وجود دارد. درنتیجه پیشنهاد می‌شود عوامل اجرایی مدارس، تدابیری اتخاذ کنند، ‌تا با توسعه زیرساخت‌های استفاده از شبکه‌های اجتماعی مجازی موجب افزایش انگیزه فراگیران شود.
کلیدواژه ها
شبکه‌های اجتماعی مجازی، یادگیری، نگرش.
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر