نقش برنامه درسی درتربیت ذهن کودکان مقطع ابتدایی |
کد مقاله : 1119-NSC |
نویسندگان |
مرضیه صیادی *1، سعید کرمانی2 1گرگان دانشگاه فرهنگیان 2دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر |
چکیده مقاله |
گرچه تفکر و نوآوری برنامه درسی همواره در تعلیم و تربیت غرب وجود داشتهاست، برنامه درسی تا دهه ۱۹۲۰، عملاً به صورت یک رشته تحصیلی در نیامد .از آنجا که کودک از اولین روزهای حیات خود فعالانه به یادگیری میپردازد و ذهن و مغز خود را توسعه میدهد، برنامهدرسی میتواند در کمک به رشد قوای ذهنی کودکان و نحوهی استفاده آنها از ذهن و مغز خود یاری برساند. کشورهای پیشرفته برای استفاده از آموزه -های علوم شناختی در تربیت، برنامههای پژوهشی و آموزشی گستردهای در دست اجرا دارند. پژوهش حاضربا هدف بررسی نقش برنامه درسی در تربیت ذهن کودکان مقطع ابتدایی انجام شد. روش پژوهش،توصیفی- تحلیلی است که در آن مطالب با استفاده از فیش برداری و مطالعه ی منابع کتابخانه ای ، استفاده از مکتوبات چاپی و جمع آوری اطلاعات از پایگاه های اینترنتی معتبر پیرامون نقش برنامه درسی در تربیت ذهن کودکان مقطع ابتدایی ، به دست آمده و بااستفاده از یافته های موجود، نتیجه گیری و ارائه ی پیشنهاد شده است.نتایج پژوهش نشان داد که برنامه ی درسی در تربیت ذهن و در نتیجه یادگیری و پیشرفت تحصیلی کودکان مقطع ابتدایی، نقش بسزایی دارد. |
کلیدواژه ها |
تربیت ذهن، برنامه ی درسی، کودکان، مقطع ابتدایی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |