| بررسی تاثیر تربیت ذهن برنامه های درسی پردیس امام خمینی (ره) دانشگاه فرهنگیان |
| کد مقاله : 1114-NSC |
| نویسندگان |
|
حسن پوش *1، سید برزو جمالیان زاده2 1دانشگاه فرهنگیان شهید ایزدپناه یاسوج 2دانشگاه فرهنگیان، پردیس کوثر یاسوج |
| چکیده مقاله |
| اهمیت مقوله تعلیم و تربیت وپرورش نسل جوان برای ورود به اجتماع و جامعه همیشه یک مقوله مهم در کشورهای توسعه یافته است. آموزش بهعنوان یک حوزه تخصصی – حرفهای با برنامه درسی ارتباط دارد و مدرسان بهعنوان افراد متخصص و حرفهای در محیط آموزش و پرورش قابلیتهای متناسب با نقش آموزشگری کسب نمایند. این امر با توجه به گرایش به تمرکززدایی در برنامههای درسی آموزش و پرورش از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد بود. یک برنامه ریزی جامع به کمک نیروی اندیشه و ذهن وآنچه از راه تجربه کسب می شود با ورود به جامعه جوان و انتقال آن به این نسل می تواند تحول بزرگی در نظام تعلیم و تربیت و همچنین تاثیرگذاری بسیار موثر آن در پیشرفت آینده کشور به وجود بیاورد به همین دلیل تعلیم و تربیت از بارزترین دغدغه های جوامع بوده است. در این مقاله سعی شده است به بررسی تاثیر تربیت ذهن بر برنامه های درسی بپردازیم. |
| کلیدواژه ها |
| تربیت ذهن، برنامه درسی، نظام آموزش و پرورش |
| وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |