بررسی تکنولوژی در آموزش و تاثیر بر خلاقیت شغلی معلمان در آموزش و پرورش |
کد مقاله : 1100-NSC |
نویسندگان |
فائزه شاپورجانی *1، محدثه حاجی زاده2، نازنین طالبی3 1دانشگاه فرهنگیان استان فارس مرکز سلمان فارسی شیراز 2دانشگاه فرهنگیان فارس 3دانشگاه فرهنگیان |
چکیده مقاله |
با توجه به اینکه مدار پیشرفت جوامع امروزی وابسته به آموزش و پرورش است. بنابراین، اگر نظام تعلیم و تربیت، خود را با بحث های صرف نظری مشغول سازد و با روش های ناکارآمد و قدیمی راه خود را ادامه دهد، همه ابعاد جامعه با رکود فراگیر روبرو خواهد شد. طبق این پژوهش، بین نگرش نسبت به کاربرد تکنولوژی و خلاقیت شغلی معلمان رابطه ی معنادار و مثبت وجود دارد؛ بنابراین مسائل فعلی و آینده یک ملت را دیگر نمی توان با راه حل های کهنه دیروز حل کرد. امروزه جوامع با گام گذاشتن به هزاره سوم و استفاده از تکنولوژی در آموزش می توانند خلاقیت خود را افزایش دهند. معلمان باید از مهارت های تدریس خلاق و راهکارهای پرورش خلاقیت آگاهی یابند، لذا باید در در این زمینه آموزش ببینند.به کارگیری تکنولوژی های روز دنیا خود زمینه ساز بروز خلاقیت خواهد بود. این مقاله با روش توصیفی به بررسی تکنولوژی آموزشی و ضرورت این مهم در سیستم آموزش و پرورش پرداخته است؛ سپس خلاقیت و ابعاد آن در راستای ضرورت و تاثیر خلاقیت در آموزش بررسی خواهدشد. |
کلیدواژه ها |
تکنولوژی آموزشی، خلاقیت شغلی، تکنولوژی های نوین، آموزش و پرورش |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |