بررسی اثرگذاری روش تدریس ساخت گرایی یا E5 بر تربیت ذهن |
کد مقاله : 1081-NSC |
نویسندگان |
مصطفی کول میرپور *1، مرتضی کول میرپور2 1علوم تربیتی(آموزش ابتدایی)- دانشگاه فرهنگیان-پردیس آیت الله خامنه ای-گرگان-ایران 2آموزش ابتدایی(علوم تربیتی) ، دانشگاه فرهنگیان ، پردیس آیت الله خامنه ای ، گرگان ، ایران |
چکیده مقاله |
هدف از پژوهش حاضر بررسی اثرگذاری روش تدریس ساخت گرایی بر تربیت ذهن می باشد که در این پژوهش از روش تحقیق توصیفی _ پیمایشی استفاده شده است و جامعه آماری پژوهش را کلیه معلمان ابتدایی شهرستان علی آباد کتول در سال تحصیلی 99-98 تشکیل می دهند. نمونه پژوهش به حجم 100 نفر از این معلمان به صورت نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند. ابزار این پژوهش شامل پرسشنامه محقق ساخته است که روایی آن را متخصصان تائید نموده و پایایی آن در نرم افزار SPSS مورد بررسی قرار گرفته است که آلفای کرونباخ این پرسشنامه 0.944 و بیشتر از 0.7 می باشد. داده های حاصله از پرسشنامه با استفاده از تحلیل رگرسیون و همچنین آزمون تی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج پژوهش نشان داد که روش تدریس ساخت گرایی یا E5 از نظر معلمان برای تدریس مفید است و این روش تدریس بر تربیت ذهن فراگیران اثر مثبت می گذارد. |
کلیدواژه ها |
ساخت گرایی ، E5 ،فرایند های ذهنی ، تربیت ذهن |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |