نقش معلم در تعلیم مهارت های ارتباطی بین معلم و دانش آموز |
کد مقاله : 1078-NSC (R1) |
نویسندگان |
زهرا صفری رودبار * اموزش فیزیک/دانشکده تخصصی/دانشگاه فرهنگیان مشهد/ایران |
چکیده مقاله |
در این نوشتار ما بر آن شدیم تا با روش مطالعه توصیفی به بررسی نقش معلم در تعلیم مهارت های ارتباطی به عنوان ابزاری برای پیشرفت و آگاهی دانش اموز ،بین معلم و دانش آموز بپردازیم. تاثیر ارتباطات کلامی و غیر کلامی بر روابط میان فردی و نقش مکمل این دو را مورد بررسی قرار دهیم.رابطه هوش هیجانی و ارتباطات و همچنین نقش معلم در ارتقا هوش هیجانی و بهبود روابط را تبیین کنیم. تاثیر فرهنگ هر جامعه و مدل ارتباطات بین اشخاص ان جامعه را مشخص کنیم.اثر یادگیری مستقیم و غیر مستقیم بر یادگیری و آگاهی دانش اموز را نشان دهیم .بعضی نقایص ارتباطات بین فردی معلم و دانش اموز را تحلیل کرده و راه حل هایی با عنایت به سیره پیامبر اکرم و معصومین (ع) و کمک یافته های جدیددر این باب ارایه دهیم. و این نکته را متذکر شویم که در فرایند اموزش،توانایی معلم نقش بسزایی داشته و خود اموزگار باید پیش از هر چیز به تعلیم خود بپردازد |
کلیدواژه ها |
کلید واژه:معلم،مهارت های ارتباطی،دانش اموز،ارتباط بین فردی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |