بررسی نشانگر های معلم شایسته از دیدگاه صاحب نظران و بزرگان حوزه تعلیم و تربیت |
کد مقاله : 1077-NSC |
نویسندگان |
هادی جعفری زارع *1، سجاد جعفری زارع1، شهداد عبداللهی2 1دانشگاه فرهنگیان علامه طباطبایی اردبیل 2عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان اردبیل |
چکیده مقاله |
مقاله حاضر با هدف بررسی نشانگر های معلم شایسته از دیدگاه صاحب نظران و بزرگان حوزه تعلیم و تربیت انجام گرفته است. روش برآورد اطلاعات کتابخانه ای و با مراجعه به اسناد، مدارک و مقالات مرتبط در این زمینه صورت گرفته است. نتایج بررسی ها نشان داده است که تعلیم و تربیت از ظریف ترین و پرثمر ترین امور انسانی به حساب می آید که نقش معلمان در این امربسیار مهم، موثر و سازنده است. توفیق یا شکست برنامه ها و فعالیت های آموزشی و پرورشی هر کشوری به معلمان آن بستگی دارد به عبارتی دیگر اینان معلمان شایسته اند که با تلاششان جامعه را به غایت و هدف های آموزش و پرورش می رسانند. در طول تاریخ دانشمندان، فیلسوفان و مربیان بزرگ، دیدگاه ها و نظرات بسیار مهمی درباره نقش تربیتی و آموزشی معلم مطرح کرده اند که معلمان باید، با مطالعه و بررسی این نظرات، خودشان را به این معیار های شایستگی نزدیک سازند. |
کلیدواژه ها |
معلم، شایستگی، صلاحیت های حرفه ای، منزلت اجتماعی، نظرات اندیشمندان |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |