بررسی نشانگر های معلم شایسته از دیدگاه صاحب نظران و بزرگان حوزه تعلیم و تربیت
کد مقاله : 1077-NSC
نویسندگان
هادی جعفری زارع *1، سجاد جعفری زارع1، شهداد عبداللهی2
1دانشگاه فرهنگیان علامه طباطبایی اردبیل
2عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان اردبیل
چکیده مقاله
مقاله حاضر با هدف بررسی نشانگر های معلم شایسته از دیدگاه صاحب نظران و بزرگان حوزه تعلیم و تربیت انجام گرفته است. روش برآورد اطلاعات کتابخانه ای و با مراجعه به اسناد، مدارک و مقالات مرتبط در این زمینه صورت گرفته است. نتایج بررسی ها نشان داده است که تعلیم و تربیت از ظریف ترین و پرثمر ترین امور انسانی به حساب می آید که نقش معلمان در این امربسیار مهم، موثر و سازنده است.
توفیق یا شکست برنامه ها و فعالیت های آموزشی و پرورشی هر کشوری به معلمان آن بستگی دارد به عبارتی دیگر اینان معلمان شایسته اند که با تلاششان جامعه را به غایت و هدف های آموزش و پرورش می رسانند. در طول تاریخ دانشمندان، فیلسوفان و مربیان بزرگ، دیدگاه ها و نظرات بسیار مهمی درباره نقش تربیتی و آموزشی معلم مطرح کرده اند که معلمان باید، با مطالعه و بررسی این نظرات، خودشان را به این معیار های شایستگی نزدیک سازند.
کلیدواژه ها
معلم، شایستگی، صلاحیت های حرفه ای، منزلت اجتماعی، نظرات اندیشمندان
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی