کاربرد هنر در بهبود مشکلات مربوط به اختلالات یادگیری درس ریاضی در جهت تقویت ذهنی دانش آموزان |
کد مقاله : 1055-NSC (R1) |
نویسندگان |
حسین مشهدی زاده *1، رضا کرمی کلمتی1، مظفر قلی زاده2 1دانشگاه فرهنگیان پردیس رسول اکرم اهواز خوزستان 2استاد دانشگاه فرهنگیان پردیس رسول اکرم اهواز خوزستان |
چکیده مقاله |
هدف این پژوهش، بررسی چگونگی استفاده از هنر در تقویت ذهن و بهبود مشکلات مربوط به اختلال درس ریاضی در مقطع ابتدایی است. این تحقیق، از نوع توصیفی_تحلیلی می باشد. در این تحقیق جهت بررسی موضوع از روش کتابخانه ای استفاده شده است. برای این منظور داده ها از منابع کتابخانه ای (کاغذی و دیجیتالی) جمع آوری و تحلیل شدند و برای این کار، از تکنیک فیشبرداری استفاده شد. نتایج این پژوهش حاکی از دسته بندی خطاهای معمول دانش آموزان(شامل مشکلات در رشد شناختی - مشکلات در عملکرد حساب و دشواری در مسائل حکایتی ) و به طور خاص دانش آموزان دچار اختلال ریاضیات و چگونگی استفاده از هنر برای بهبود این مشکل بود. به نظر می رسد استفاده از موسیقی، نمایش، محتوای الکترونیکی و نقاشی درمانی و استفاده از بازی های ریاضی که برای متحول کردن طرز تفکر به شیوه های گوناگون دارای قدرت و ظرافتی عظیم است... در جهت تدرس میتواند در تقویت ذهن و بهبود اختلال ریاضیات مؤثر واقع شود. |
کلیدواژه ها |
تقویت ذهن، اختلال ریاضی و کاربرد هنر |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |