کاربرد هنر در بهبود مشکلات مربوط به اختلالات یادگیری درس ریاضی در جهت تقویت ذهنی دانش آموزان
کد مقاله : 1055-NSC (R1)
نویسندگان
حسین مشهدی زاده *1، رضا کرمی کلمتی1، مظفر قلی زاده2
1دانشگاه فرهنگیان پردیس رسول اکرم اهواز خوزستان
2استاد دانشگاه فرهنگیان پردیس رسول اکرم اهواز خوزستان
چکیده مقاله
هدف این پژوهش، بررسی چگونگی استفاده از هنر در تقویت ذهن و بهبود مشکلات مربوط به اختلال درس ریاضی در مقطع ابتدایی است. این تحقیق، از نوع توصیفی_تحلیلی می باشد. در این تحقیق جهت بررسی موضوع از روش کتابخانه ای استفاده شده است. برای این منظور داده ها از منابع کتابخانه ای (کاغذی و دیجیتالی) جمع آوری و تحلیل شدند و برای این کار، از تکنیک فیشبرداری استفاده شد. نتایج این پژوهش حاکی از دسته بندی خطاهای معمول دانش آموزان(شامل مشکلات در رشد شناختی - مشکلات در عملکرد حساب و دشواری در مسائل حکایتی ) و به طور خاص دانش آموزان دچار اختلال ریاضیات و چگونگی استفاده از هنر برای بهبود این مشکل بود. به نظر می رسد استفاده از موسیقی، نمایش، محتوای الکترونیکی و نقاشی درمانی و استفاده از بازی های ریاضی که برای متحول کردن طرز تفکر به شیوه های گوناگون دارای قدرت و ظرافتی عظیم است... در جهت تدرس میتواند در تقویت ذهن و بهبود اختلال ریاضیات مؤثر واقع شود.
کلیدواژه ها
تقویت ذهن، اختلال ریاضی و کاربرد هنر
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی