تأثیر عوامل محیطی بر تربیت ذهن دانش آموزان دوره ابتدایی
کد مقاله : 1045-NSC
نویسندگان
مصطفی درویش پنجه که *
دانشگاه فرهنگیان واحد شهید بهشتی گنبد کاووس
چکیده مقاله
هدف از تربیت دانش آموزان در مدارس آماده کردن آماده کردن آنها برای زندگی در اجتماع می باشد به گونه ای که بتوانند شهروندان نیکویی برای جامعه شوند. حال اگر از عوامل تأثیرگذار در تربیت ذهن دانش آموزان آگاهی کافی داشته باشیم خواهیم توانست آنها را به هدف گفته شده نزدیک سازیم. در این میان معلمان یکی از گروه هایی هستند که انجام امر تعلیم و تربیت را بر عهده دارند که از این لحاظ بسیار گروه تأثیر گذاری می باشند. نکته مهم این است که زمانی می توان به امر تعلیم پرداخت که قبل از آن تربیت به خوبی صورت گرفته باشد. در این مقاله که به نوعی علمی – ترویجی می باشد به ویژگی های مثبت و تأثیرگذار معلمان در تربیت ذهن دانش آموزان پرداخته شده است که با تلاش معلمان در جهت تحقق آنها در خود کمک بزرگی به تربیت نسل آینده خواهند کرد. علاوه بر آن به نقش مثبت خانواده و گروه همسالان نیز پرداخته شده که نقشی انکارناپذیر در تربیت ذهن دانش آموزان دارند. روش جمع آوری اطلاعات در این مقاله استفاده از منابع اینترنتی و منابع کتابخانه ای می باشد.
کلیدواژه ها
تربیت، ذهن، معلم، والدین، محیط
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی