استفاده از بازی ابتکاری و هیجان انگیز در ارزشیابی تکوینی درس ریاضی
کد مقاله : 1027-NSC
نویسندگان
ناهید داداش زاده *
آموزگار
چکیده مقاله
از آن جا که پیشرفت روز افزون صنعت و تکنولوژی در جهان پهناور، رو به افزایش است نیاز و ضرورت و جایگاه ریاضیات ابتدایی بیشتر احساس می گردد. آموزش ابتدایی، در شکل گیری مفاهیم ریاضی نقشی اساسی دارد. کودکان لازم التعلیم با ورود به دوره ابتدایی با مفاهیم ریاضی آشنا می گردند. حال چگونه باید این مفاهیم در اذهان کودکان نهادینه شود, به شرایط موقعیت یاددهی، یادگیری بستگی دارد.
ریاضیات به عنوان یک درس اصلی است که داشتن درک درست از آن در آینده‌ی تحصیلی دانش آموزان و طبعا در پیشرفت علمی کشور نقش مهمی دارد. تدریس یک علم نیست بلکه یک هنر است و یک معلم باید تمام شخصیت دانش آموز را پرورش دهد و درس ریاضی هم باید تفکر را پرورش دهد.
دست ورزی و تقویت مهارت حرکتی ظریف در سنین نوپایی از اهمیت فراوانی برخوردار است. تمرین دست ورزی در سنین پایین کمک می کندتا در دوران دبستان خیلی بهتر یادگیری داشته باشند، بنابراین نقش دست ورزی را در ایجاد سهولت در امر یادگیری و تغییرات مطلوب، نمی توان نادیده گرفت.
کلیدواژه ها
یادگیری فعال-ارزشیابی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی