تحلیل محتوای کتاب کار و فناوری ششم ابتدایی بر اساس اهداف تعیین شده در چشم انداز آموزش مجازی در آموزش و پرورش ایران |
کد مقاله : 1024-NSC (R1) |
نویسندگان |
مشکات نادری بنی *1، زهرا وحیدی2 1دانشگاه فرهنگیان اصفهان- مرکز شهید رجایی 2معاون پرورشی هنرستان فضیلی، ناحیه 3آموزش و پرورش استان اصفهان |
چکیده مقاله |
امروزه فناوری اطلاعات و ارتباطات بخش جدایی ناپذیر و یکی از مهمترین اجزای فرایند یاددهی- یادگیری درکلاس درس است.در این پژوهش، اهداف تدوین شده در چشم انداز آموزش مجازی در آموزش و پرورش ایران بررسی و استخراج شده؛ و میزان تحقق این اهداف در کتاب کار و فناوری ششم ابتدایی مورد ارزیابی قرار گرفته است. در این پژوهش ابزار اندازه گیری، چک لیست تحلیل محتوای کتاب کار و فناوری بر اساس اهداف تعیین شده در سند چشم انداز آموزش مجازی در آموزش و پرورش ایران است.این چک لیست مربوط به اهداف استفاده از آموزش مجازی در آموزش و پرورش ایران است که انتظار می رود در فرایند یاددهی-یادگیری درس کار و فناوری ششم ابتدایی محقق شود.نتایج نشان داد که در بین اهداف ذکر شده،تا حدی به برخی مولفه های مربوط به یادگیری و فعالیت در دانش آموزان توجه شده بود؛اما مولفه های مربوط به عملکرد معلمان تقریبا اهمیتی داده نشده است. |
کلیدواژه ها |
آموزش مجازی،اهداف،تحلیل محتوا،کتاب درسی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |