تاثیر مدیریت کلاسی معلمان بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان |
کد مقاله : 1015-NSC |
نویسندگان |
فاطمه بختیاری * دانشگاه فرهنگیان پردیس الزهرا زنجان |
چکیده مقاله |
اداره کلاس به نحو احسن میتواند زمینه آموزش سودمند را فراهم کند؛ بنابراین نحوه مدیریت کلاس میتواند بر موفقیت دانش آموزان و معلم تأثیرگذار باشد. هدف این پژوهش بررسی رابطه بین مدیریت کلاس معلمان و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان می باشد. به همین منظور، از روش کتابخانه ای و بررسی منابع برای گردآوری اطلاعات استفاده شد و تعریف مدیریت کلاس و ابعاد آن، انواع سبک های مدیریت، عوامل موثر بر مدیریت نیز ذکر گردید و با بررسی این منابع و رابطه ی میان آنها، نتایج نشان داد بین مدیریت کلاس معلمان و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان رابطه معنیداری وجود دارد و سبک مدیریت کلاسی معلمان نیز یکی از متغیرهای مهم و تأثیرگذار بر یادگیری میباشد؛ بنابراین هر معلم باید با توجه به فضای کلاس خود و متناسب با درک و فهم دانش آموزان و محتوای آموزشی سبک مناسبی برای اداره کلاس برگزیند تا بتواند شرایط و محیط پیشرفت تحصیلی دانش آموزان را فراهم نماید. |
کلیدواژه ها |
مدیریت کلاس معلمان، پیشرفت تحصیلی، دانش آموزان |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |