بررسی تأثیر وسایل کمک آموزشی بر یادگیری دانشآموزان (درس مطالعات اجتماعی دورة ابتدایی) |
کد مقاله : 1007-NSC |
نویسندگان |
زهرا محمدپور *1، ابراهیم امیری2 1دانشگاه امام جعفر صادق(ع)، بجنورد خراسان شمالی. ایران 2گروه علوم انسانی، دانشگاه فرهنگیان، بجنورد، خراسان شمالی، ایران |
چکیده مقاله |
پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر وسایل کمک آموزشی بر یادگیری دانشآموزان دورة ابتدایی در درس مطالعات اجتماعی انجام شده است. امروزه وسایل کمک آموزشی به عنوان ابزاری برای تسهیل در امر تدریس و تثبیت یادگیری در آموزش بکار میروند. البته اگر معلمان مهارتهای لازم را برای کاربرد این وسایل داشته باشند، اثربخشی آن بهتر خواهد بود. در میان برنامههای درسی مطالعات اجتماعی یک حوزه یادگیری اصلی است که مفاهیم اصلی خود را از ائتلاف رشتههای گوناگون به ویژه جغرافیا، تاریخ و علوم اجتماعی میگیرد. استفاده از وسایل کمک آموزشی موجب میشود که دانشآموزان از همه حواس خود جهت یادگیری مطالب استفاده کنند، چرا که وسایل کمک آموزشی اساس قابل لمس را برای تفکر و ساختن مفاهیم فراهم میسازد. روش تحقیق در این مقاله توصیفی و کتابخانهای میباشد. نتایج به دست آمده نشان میدهد استفادة صحیح از وسایل کمک آموزشی، جریان یادگیری را در درس مطالعات اجتماعی تسهیل میبخشد و چون باعث ملموس و عینی ساختن آموختهها میشود، در تثبیت مواد آموزشی در ذهن دانشآموزان، پایدار کردن آموختهها و ترغیب دانشآموزان به درس نقش مهمی ایفا میکند. |
کلیدواژه ها |
وسایل کمک آموزشی، دورة ابتدایی، مطالعات اجتماعی، یادگیری. |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |