تاثیر استفاده از بازی های رایانه ای در توانایی حل مسئله با رویکرد تربیت ذهن |
کد مقاله : 1005-NSC |
نویسندگان |
حسین تربتی نژاد *1، وحید هزاریان2 1عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان پردیس امام خمینی ره 2علوم تربیتی- دانشگاه پیام نور دامغان |
چکیده مقاله |
چکیده هدف از این پژوهشی بررسی تاثیر استفاده از بازی های رایانه ای در توانایی حل مسئله با رویکرد تربیت ذهن است .با توجه به اینکه در بازی های رایانه ای نیز فرد با مسائلی مواجه می شود که باید آنها را حل کند، در این پژوهش قصد داریم ببینیم که آیا بین استفاده بازی ها ی رایانه ای و توانایی حل مسئله رابطه ایی وجود دارد. روش: روش تحقیق این پژوهش توصیفی-تحلیلی و از نوع همبستگی است. با توجه به نوع داده ها آزمون مورد استفاده در این پژوهش آزمون همبستگی اسپیرمن می باشد. جامعه آماری این پژوهش شامل تمامی پسران یک کلاس ششم ابتدایی در سال تحصیلی97-98 است .30نفر از این دانش آموزان بصورت نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای بصورت تصادفی انتخاب شدند. ابزار: ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه استاندارد حل مسئله( هپنر و پترسن، 1982)می باشد .یافته ها: پس از تحلیل داده ها با استفاده از آزمون همبستگی اسپیرمن، نتایج زیر بدست آمد:- بین استفاده از بازی های رایانه ای و اعتماد به حل مسائل رابطه معنادار وجود نتیجه گیری: یافته ها نشان می دهد که بین میزان استفاده از بازی های رایانه ای و اعتماد به حل مسائل رابطه معنادار وجود دارد. |
کلیدواژه ها |
واژهای کلیدی: تربیت ذهن – بازی های رایانه ای – توانایی حل مسئله- پژوهش - رویکرد |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |