بررسی اهمیت بهره‌گیری از خلاقیت در آموزش تفکر و پژوهش دوره ابتدایی
کد مقاله : 1158-NSC
نویسندگان:
مریم عیاری *
دانشگاه فرهنگیان
چکیده مقاله:
با توجه به ضرورت و اهمیت بهره بردن از خلاقیت در روند آموزش در مدارس نظام آموزشی ایران و نیاز به بررسی مطالب گردآوری شده در این زمینه، محقق تلاش کرده است تا با استفاده از روش مطالعه ی مروری، مطالب و یافته های مربوط به این حوزه را جمع آوری کرده است و در اختیار معلمین و سازندگان آینده ی آموزشی کشور قرار دهد. به این منظور از کتاب ها، مقالات داخلی و مقالات خارجی که در زمینه ی تفکر، خلاقیت و جنبه های متعدد آن، شیوه های پرورش خلاقیت و تاثیر آن بر رشد و پرورش دانش آموزان و ارتقای کیفیت روابط اجتماعی آن ها به چاپ رسیده اند، استفاده کرده است. بنابراین محقق امید دارد که برنامه ریزان درسی و طراحان فضای آموزشی بتوانند از مطالب و مفاهیم گردآوری شده در این تحقیق به منظور ابزاری در جهت برنامه ریزی و طراحی آموزشی نوین بهره برده و به ارتقای نظام آموزشی ایران بپردازند.
کلیدواژه ها:
تفکر و پژوهش، خلاقیت، دوره ی ابتدایی
وضعیت : مقاله برای ارائه شفاهی پذیرفته شده است
اولین همایش ملی برنامه ریزی درسی و تربیت ذهن در تربیت معلم