آموزش تربیت بدنی مبتنی بر تربیت ذهن دانش آموزان دوره ابتدایی
کد مقاله : 1141-NSC
نویسندگان:
افسانه رحیمی *، فاطمه احمدی
دانشگاه فرهنگیان گرگان، پردیس امام خمینی گرگان
چکیده مقاله:
تربیت بدنی و ورزش نه فقط یک وسیله یا نهاد تفریحی نیست، بلکه به عنوان یک ابزار آموزشی اهداف تربیتی،روانی و اجتماعی فراوانی را دنبال میکند. در این پژوهش تلاش شده است تا ورزش به عنوان ابزاری در جهت تربیت ذهن دانش اموزان، مورد بررسی قرار بگیرد. پژوهش حاضربا بکارگیری روش تحلیل محتوای کیفی به واکاوی متون وپژوهش های تربیت دینی و آموزش تعالیم دینی در دوره ی ابتدایی وهمچنین متون وتحقیقات انجام شده درحوزه تربیت مغز پرداخته است.از کلیه منابع چاپی والکترونیکی در دسترس، مبتنی بر اهداف وسؤالات پژوهش برای جمع آوری اطلاعات، استفاده شده است.
نتایج به دست آمده از پژوهش نشان میدهد ورزش و تحرک علاوه بر پرورش بعد جسمانی و حصول سلامتی و تعادل، پرورش بعد عقلانی و ذهنی دانش اموزان را به همراه داشته و نیز تربیت بدنی میتواند از طریق بازی، تحرک و یادگیری مهارت ها منجر به تربیت ذهن دانش آموزان شده و تاثیر خود را به صورت تسهیل در یادگیری و یادسپاری، خلافیت و رغبت دانش آموزان نسبت به آموختن نشان دهد.
کلیدواژه ها:
آموزش، تربیت بدنی، تربیت ذهن، دوره ابتدایی
وضعیت : مقاله برای ارائه شفاهی پذیرفته شده است
اولین همایش ملی برنامه ریزی درسی و تربیت ذهن در تربیت معلم