اثر مرکب و بهره گیری از آن در تربیت ذهن و ارتقاء بهره وری آموزش
کد مقاله : 1130-NSC
نویسندگان:
صهبا رجبی استرابادی *1، فاطمه بینش2
1تاریخ/دانشکده علوم انسانی/دانشگاه گلستان/استان گلستان/گرگان/دبیر تاریخ آموزش و پرورش گرگان
2مدیر/ دبیرستان کتوسطه دوره اول / استان گلستان
چکیده مقاله:
مقاله ای که ارائه می شود در راستای استفاده از یکی از موثر ترین روش های ایجاد تغیرات جهت نیل به اهداف بزرگ می باشد ، تکرار و تمرین هدفمند، ممارسد هراه با امید، تمرکز در انجام فعالیت ، ایجاد اعتماد بهنفس شناسایی نقاط ضعف ، تقویت نقاط قوت و... از تاثیرات شاخص اثر مرکب است که عادات مثبت را در رفتار دانش آموزان و معلمان تکثیر خواهد داد و می تواند در تربیت ذهن و ارتقاء بهره وری آموزش بسیار موثر باشد . در این راستا با ایجاد تغییرات کوچک و تکرار عادات مفید مبتنی بر اهداف تعیین شده می توان نتایج عظیمی را برداشت نمود و به واسته تکرار ارادی عادات مفید همسو با هدف (در این مقاله هدف همان تربیت ذهن و ایجاد آموزش پویا است ) با ایجاد تمرکز بر تربیت ذهن و ارتقاء بهره وری آموزشی با استفاده از برخی روش های پیشنهاد شده در این مقاله ، آن نتایج عظیم را تثبیت و شکوفایی اهداف را مشاهده نمود.
کلیدواژه ها:
اثر مرکب – تربیت ذهن- آموزش پویا
وضعیت : مقاله برای ارائه شفاهی پذیرفته شده است
اولین همایش ملی برنامه ریزی درسی و تربیت ذهن در تربیت معلم