مدیریت تکنولوژی به عنوان ابزاری برای استراتژی های نوآورانه آموزش و مدیریت شناختی
کد مقاله : 1110-NSC
نویسندگان:
نساء گلپایگانی *
مدیریت آموزشی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران
چکیده مقاله:
این مقاله به بررسی استفاده از مدیریت تکنولوژی برای آموزش پرسنل نوآورانه پیشرفته برای توسعه علمی، فنی، اقتصادی و اجتماعی موثر کشورها، توصیف راهبردهای شناختی در دوره های تکنولوژی ششم و هفتم میپردازد. رویکرد ساختمان صلاحیت در تشکیلات جدید چرخه تکنولوژی ششم، مستلزم کنترل فرایند شناخت، روش های ایجاد آموزش و پرورش گسترده ای از اطلاعات اختصاص یافته به موضوع دانش میباشد. تکنولوژی های شناختی چرخه تکنولوژی ششم به سوی فرآیندهای شناختی خالص جهت یافته اند و متعلق به حوزه روانشناسی، آموزش و دانش هستند، در حالی که تکنولوژی اجتماعی انسان دوستانه، به فرد، عمل، جامعه، اخلاق، معنویت، ارزش ها و فرهنگ اشاره دارد. این در راه هفتم محیط فردیت، فرهنگ فردیت، محیط منعکس کننده فعال و سازمان یافته خاص به چشم میخورد و اشکال جدیدی از زندگی بر روی این سیاره ایجاد میکند. سنت های تاریخی طرز فکر و فرهنگ ایران دلایلی هستند که آنرا جز یکی از اولین کشورهایی قرار میدهد که در صدد ورود به چرخه تکنولوژی هفتم میباشد.
کلیدواژه ها:
چرخه تکنولوژی، مدیریت تکنولوژی، تکنولوژی های شناختی، تکنولوژی های علمی وبشر دوستانه اجتماعی ، محیط یادگیری انعکاسی ذهنی
وضعیت : مقاله برای ارائه شفاهی پذیرفته شده است
اولین همایش ملی برنامه ریزی درسی و تربیت ذهن در تربیت معلم