نقش معلم در تعلیم مهارت های ارتباطی بین معلم و دانش آموز
کد مقاله : 1078-NSC (R1)
نویسندگان:
زهرا صفری رودبار *
اموزش فیزیک/دانشکده تخصصی/دانشگاه فرهنگیان مشهد/ایران
چکیده مقاله:
در این نوشتار ما بر آن شدیم تا با روش مطالعه توصیفی به بررسی نقش معلم در تعلیم مهارت های ارتباطی به عنوان ابزاری برای پیشرفت و آگاهی دانش اموز ،بین معلم و دانش آموز بپردازیم. تاثیر ارتباطات کلامی و غیر کلامی بر روابط میان فردی و نقش مکمل این دو را مورد بررسی قرار دهیم.رابطه هوش هیجانی و ارتباطات و همچنین نقش معلم در ارتقا هوش هیجانی و بهبود روابط را تبیین کنیم. تاثیر فرهنگ هر جامعه و مدل ارتباطات بین اشخاص ان جامعه را مشخص کنیم.اثر یادگیری مستقیم و غیر مستقیم بر یادگیری و آگاهی دانش اموز را نشان دهیم .بعضی نقایص ارتباطات بین فردی معلم و دانش اموز را تحلیل کرده و راه حل هایی با عنایت به سیره پیامبر اکرم و معصومین (ع) و کمک یافته های جدیددر این باب ارایه دهیم. و این نکته را متذکر شویم که در فرایند اموزش،توانایی معلم نقش بسزایی داشته و خود اموزگار باید پیش از هر چیز به تعلیم خود بپردازد
کلیدواژه ها:
کلید واژه:معلم،مهارت های ارتباطی،دانش اموز،ارتباط بین فردی
وضعیت : مقاله برای ارائه به صورت پوستر پذیرفته شده است
اولین همایش ملی برنامه ریزی درسی و تربیت ذهن در تربیت معلم