نقش روش تدریس بدیعه پردازی در گسترش خلاقیت دانش آموزان ابتدایی
کد مقاله : 1076-NSC
نویسندگان:
سجاد جعفری زارع *1، هادی جعفری زارع1، شهداد عبداللهی2
1دانشگاه فرهنگیان علامه طباطبایی اردبیل
2عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان اردبیل
چکیده مقاله:
مقاله حاضر با هدف آشنایی با روش تدریس بدیعه پردازی و چگونگی اجرای مراحل این الگو در کلاس های درسی ، با تاکید بر گسترش خلاقیت و نو آفرینی دانش آموزان طراحی شده است . روش استفاده شده برای جمع آوری اطلاعات در این مقاله از نوع کتابخانه ای و با مراجعه به کتاب ها ، مقالات ، اسناد و مدارک علمی معتبر مربوط با این زمینه می باشد . روش تدریس بدیعه پردازی از جمله روش تدریسی می باشد که باعث پرورش تفکر خلاق به شیوه ای لذت بخش در کلاس های درسی اجرا می شود . در این الگو خلاقیت با استفاده از شبیه سازی و انواع قیاس ها به جریانی آگاهانه تبدیل می شود . در حقیقت روش تدریس بدیعه پردازی با شکستن سد قواعد مرسوم ، یک فرصت ابتکاری برای دانش آموز فراهم می سازد تا به مسائل و پدیده ها با منظری تازه بنگرد و خود را از محدودیت ها برهاند .
کلیدواژه ها:
نوآفرینی ، گسترش خلاقیت ، بحث های گروهی ، شبیه سازی و قیاس
وضعیت : مقاله برای ارائه شفاهی پذیرفته شده است
اولین همایش ملی برنامه ریزی درسی و تربیت ذهن در تربیت معلم