تاثیر معلم و روش تدریس بر تربیت ذهن و یادگیری دانش آموز
کد مقاله : 1074-NSC
نویسندگان:
مهلا سادات رهنمایی *1، فاطمه رضایی2
1اموزش ابتدیی.مرکز اموزش عالی شهید رجایی/اصفهان.اصفهان
2اموزش ابتدایی.مرکز عالی شهید رجایی/اصفهان.اصفهان
چکیده مقاله:
این مقاله به هدف بررسی نقش معلم و روش تدریس بر تربیت ذهن و یادگیری دانش آموز نوشته شده است واین تاثیر را با رویکرد کیفی و روش تحلیلی _ تو صیفی مورد برسی قرار می دهد تا با ارتقای سطح معلمان و آموزش بتوان آموزش بهتری به دانش آموزان ارائه داد. تدریس یک فعالیت است، اما نه هرنوع فعالیتی، بلکه فعالیتی که آگاهانه و براساس هدف خاصی انجام می گیرد، فعالیتی که برا پایه وضع شناختی فراگیران انجام می پذیرد و موجب تغییر آنان می شود. بنابراین، تدریس عبارت است از " ارتباط متقابل بین معلم و شاگردان، براساس طراحی منظم و هدفدار برای ایجاد تغییر در رفتار شاگردان."و در نهایت مفاهیم باید به طریقی ارائه شود یا شرایط تدریس به طریقی فراهم شود که منجر به تغییر در نگرش ها،فهم و توانایی و مهارت شاگردان گردد.در این مقاله عملکرد ذهن و روش های نوین تدریس بر یادگیری دانش اموزان تشریح و تعریف شده است. ما در این مقاله سعی کردیم با اشنا شدن درباره _ی ساختار ذهن هنگام یادگیری و روش های تدریس موجود بهترین روش هایی که می توانند بالا ترین بازدهی یادگیری بر دانش اموزان بگذارند را بیابیم.
کلیدواژه ها:
روش تدریس، ذهن، آموزش، معلم
وضعیت : مقاله برای ارائه شفاهی پذیرفته شده است
اولین همایش ملی برنامه ریزی درسی و تربیت ذهن در تربیت معلم