یادگیری الکترونیکی گامی به سوی عدالت آموزشی
کد مقاله : 1062-NSC
نویسندگان:
سجاد گلی *1، محمد دوستی2، زهرا دوستی3، مهران گلی4
1دانشجوی کارشناسی رشته علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان، اردبیل ، ایران
2دانشجوی کارشناسی علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان اردبیل- ایران
3دانشجوی کارشناسی ارشد روان شناسی تربیتی دانشگاه آزاد واحد اردبیل - ایران
4دانشجوی کارشناسی ارشد رشته آموزش ادبیات فارسی دانشگاه محقق اردبیلی- ایران
چکیده مقاله:
هر سیستمی آموزشی دارای نقاط قوت و ضعفی می باشد، سیستم آموزش الکترونیکی نیز از این قاعده مستثنی نیست. ایجاد عدالت آموزشی در سیستم تعلیم و تربیت از جمله نقاط قوت این سیستم آموزشی می باشد که می تواند برخی از نقاط ضعف سیستم تعلیم و تربیت را اصلاح نماید. روش پژوهش حاضر از نوع پژوهش توصیفی-تحلیلی می باشد، که با گردآوری مطالب و داده ها از متون مرتبط با موضوع پژوهش به بررسی نقاط قوت و ضعف سیستم آموزش الکترونیکی پرداخته و علت استفاده از این سیستم آموزشی را مورد ارزیابی قرار دادیم در ادامه مفهوم عدالت آموزشی را کاوش نمودیم. نتیجه حاصل از این تحقیق این است که با مدیریت مناسب در اجرای آموزش الکترونیک در تعلیم و تربیت، می توان یادگیری را پایدار تر و قابل دسترس تر برای همگان کرد. اینگونه آموزش می تواند آموزش را متناسب با ویژگی های فردی تنظیم نماید که باعث افزایش بهره وری در آموزش می شود.
کلیدواژه ها:
آموزش، تکنولوژی، عدالت آموزشی
وضعیت : مقاله برای ارائه شفاهی پذیرفته شده است
اولین همایش ملی برنامه ریزی درسی و تربیت ذهن در تربیت معلم