آموزش الکترونیکی، مزایا و معایب آن بر سیستم تعلیم و تربیت کشور
کد مقاله : 1043-NSC
نویسندگان:
سجاد گلی *1، محمد دوستی1، زهرا دوستی2، مهران گلی3
1دانشجوی کارشناسی علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان اردبیل- ایران
2دانشجوی کارشناسی ارشد روان شناسی تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل- ایران
3دانشجوی کارشناسی ارشد رشته آموزش ادبیات فارسی دانشگاه محقق اردبیلی- ایران
چکیده مقاله:
بی تردید آموزش الکترونیکی در دنیای امروزی از جایگاه رفیعی برخوردار است؛ امروزه با توجه به رشد سریع جمعیت و دانش بشری پیش از پیش اهمیت تعلیم و تربیت احساس می شود. با توجه به این اهمیت به بررسی نقش آموزش الکترونیکی در تعلیم و تربیت مطلوب پرداختیم. روش پژوهش حاضر توصیفی – تحلیلی است و با گردآوری داده ها از متون مرتبط با موضوع، نگاه پژوهشگران نسبت به آموزش الکترونیکی در تعلیم و تربیت را مورد بررسی قرار گرفته است. در این مقاله ابتدا به تعریف مفاهیم مرتبط با آموزش الکترونیکی می پردازیم و در ادامه به بررسی معایب و مزایای آموزش الکترونیکی می پردازیم. نتیجه حاصل از این تحقیق این است که هر شیوه آموزشی دارای نقاط قوت و ضعف می باشد و آموزش الکترونیکی از این قاعده مستثنی نیست و مثل دیگر روش ها دارای معایب و مزایا در آموزش می باشد. که می توان با برنامه ریزی و مدیریت نقاط ضعف و معایب را به نقاط قوت و مزایت تبدیل نمود.
کلیدواژه ها:
فناوری، آموزش، تعلیم و تربیت، یادگیری الکترونیکی
وضعیت : مقاله برای ارائه شفاهی پذیرفته شده است
اولین همایش ملی برنامه ریزی درسی و تربیت ذهن در تربیت معلم