تکنولوژی آموزشی ، آموزش الکترونیک
کد مقاله : 1040-NSC
نویسندگان:
ابراهیم رشیدپور *
کارشناس فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان - مرکز شیخ مرتضی انصاری دزفول
چکیده مقاله:
این تحقیق به بررسی تکنولوژی آموزشی ، آموزش الکترونیک ( مطالعه موردی یادگیری دانش آموزان ) در سال 1398 پرداخته است .جهان امروز، جهان تغییرات بسیار گسترده در امر ارتباطات است. انسان به عنوان مغز متفکر گستره گیتی در طول قرن های متمادی در مسیر تکوین و تکامل کوشیده است. در عصر اطلاعات و ارتباطات الکترونیکی، هر سازمانی با تغییرات سریعی روبه روست. نهاد آموزش و پرورش یکی از بزرگترین و تولیدکنندگان اطلاعات و بی تردید عمده ترین مصرف کننده و ذخیره کننده اطلاعات و دانایی محسوب می شود و مدرسه به عنوان مکانی مناسب، برای تربیت دانش آموزان باید استفاده از این فناوری ها را در سرلوحه کار خود قرار دهد. از این رو مدرسه مناسب ترین مکان برای پرورش درک درست دانش آموزان از مفهوم تکنولوژی و نقش آن در تکوین و شکل دهی یادگیری برتر است. پیشرفت های جهانی در فناوری ارتباطات و اطلاعات سبب گسترش فرصت های یادگیری و دسترسی به منابع تحصیلی و آموزش شده است. با توجه به این مفهوم کلیه عناصر برنامه درسی، رفتارهای آموزشی معلم و یادگیرنده که در یک محیط یادگیری با یکدیگر تعامل پیدا می کنند، از بستر آن محیط تأثیر می پذیرند.روش استفاده شده دراین پژوهش توصیفی کتابخانه ایی می باشد در روش کتابخانه با استفاده از فیش برداری از منابع کتب و پایان نامه هاو سایر مقالات به نتایج مثبتی پژوهشگر دست پیدا خواهد کرد . نتایج پژوهش نشان داد آموزش الکترونیک فرآیند یادگیری را تسهیل میکند و آنچه را که مربوط به یادگیری است بهبود می بخشد
کلیدواژه ها:
تکنولوژی آموزشی ، آموزش الکترونیک
وضعیت : مقاله برای ارائه شفاهی پذیرفته شده است
اولین همایش ملی برنامه ریزی درسی و تربیت ذهن در تربیت معلم