روش بدیعه پردازی در هدیه های آسمان،علوم،ریاضی و فارسی ابتدایی
کد مقاله : 1033-NSC
نویسندگان:
پریا محمدیان *
دانشگاه فرهنگیان پردبس فاطمه الزهرا (س)اهواز
چکیده مقاله:
فرایند خلاقیت چندان رازآلود و اسرارآمیزنیست و کسانی که با مبانی خلاقیت آشنایی دارند میتوانند راه های خلاقیت را بیابند.بنابراین باید از روش های سنتی فاصله گرفته و به روش های نوین تدریس روی آوریم،یکی از این روش ها روش بدیعه پردازی در پایه ابتدایی است.استفاده از روش های نوین در پایه ابتدایی اهمیت زیاد دارد از این جهت که زیربنای توسعه هر کشوری، آموزش و پرورش آن کشور است و ستون اصلی آن را باید در آموزش ابتدایی جست و جو کرد و بی توجهی به آن آثار زیانباری بر پیشرفت هر سرزمینی برجای می گذارد.در این مقاله به نمونه هایی از روش تدریس بدیعه پردازی در دروس هدیه های آسمان،علوم،ریاضی،وفارسی اشاره شده است .همچنین در پژوهش حاضر به معایب و محاسن راهبردها و مراحل اجرای این الگو پرداخته شده است.این روش به منظور کمک به افراد برای شکستن زمینه ذهنی قبلی و پیداکردن راهی مناسب برای اندیشیدن به طرز جدید می باشد.
کلیدواژه ها:
روش تدریس،خلاقیت،بدیعه پردازی،آموزش ابتدایی
وضعیت : مقاله برای ارائه شفاهی پذیرفته شده است
اولین همایش ملی برنامه ریزی درسی و تربیت ذهن در تربیت معلم