تاثیر مدیریت کلاسی معلمان بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
کد مقاله : 1015-NSC
نویسندگان:
فاطمه بختیاری *
دانشگاه فرهنگیان پردیس الزهرا زنجان
چکیده مقاله:
اداره کلاس به نحو احسن می‌تواند زمینه آموزش سودمند را فراهم کند؛ بنابراین نحوه مدیریت کلاس می‌تواند بر موفقیت دانش آموزان و معلم تأثیرگذار باشد. هدف این پژوهش بررسی رابطه بین مدیریت کلاس معلمان و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان می باشد. به همین منظور، از روش کتابخانه ای و بررسی منابع برای گردآوری اطلاعات استفاده شد و تعریف مدیریت کلاس و ابعاد آن، انواع سبک های مدیریت، عوامل موثر بر مدیریت نیز ذکر گردید و با بررسی این منابع و رابطه ی میان آن‌ها، نتایج نشان داد بین مدیریت کلاس معلمان و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان رابطه معنی‌داری وجود دارد و سبک مدیریت کلاسی معلمان نیز یکی از متغیرهای مهم و تأثیرگذار بر یادگیری می‌باشد؛ بنابراین هر معلم باید با توجه به فضای کلاس خود و متناسب با درک و فهم دانش آموزان و محتوای آموزشی سبک مناسبی برای اداره کلاس برگزیند تا بتواند شرایط و محیط پیشرفت تحصیلی دانش آموزان را فراهم نماید.
کلیدواژه ها:
مدیریت کلاس معلمان، پیشرفت تحصیلی، دانش آموزان
وضعیت : مقاله برای ارائه به صورت پوستر پذیرفته شده است
اولین همایش ملی برنامه ریزی درسی و تربیت ذهن در تربیت معلم